29 feb. 2012

Tänka nytt..

Har nyss landat i soffan efter tre dagar på Kommunals kurs/konferens anläggning Marholmen, i o8land. Under dessa dagar har vi stött, blött, resonerat, diskuterat och dissikerat Kommunals nya arbetsplatsombudsutbilding med likasinnade från Sveriges alla hörn.Det har klarnat å ena sidan och blivit lite funderingar å andra sidan. Men det är väl så det skall vara... Vi har under dagarna helt fokuserat på materialet och INTE funderat över pedagogik o lärstilar, det måste jag säga är lite ovanligt för mig eftersom jag verkligen brinner för detta. HUR vi sedan på bästa sätt skall förmedla utbildningsdagarna får vi ta en funderare sedan. Vi har endel att fundera på...Fokus över dagarna har varit Kommunals värdegrund, organisationens idé och det fackliga företrädarskapet - viktiga ord att fundera på och kanske inte alltid ta dem för givna, så vi aldrig eller helt slutar att lyfta och resonera kring dem... Vad får du för tankar när du ser Kommunals värderingar??
Nu är det dags för fröken Landström att krypa ner mellan dunbolstren och sova mitt godaste fram till morgonkvisten då mobilen kvittrar till!
Tänk på;
"Med kärlek och tålamod är allting möjligt"
Tjing!

2 kommentarer:

  1. Ja det är tur att du finns Kicki, jag vet ingen som är så duktig på studier som du. Vad det blir av ert stötande och blötande får vi väl höra. Keep up the good work.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för dina värmande ord :)
      Hoppas du får en kanonhelg - utan en massa huvudvärk å feber!
      //Kicki

      Radera