8 nov. 2012

Tillbax i schtaan

Tillbaka till Skellefteå efter en liten utflykt till Skellefteå Södra - eller Umeå, som det också kallas i folkmun...

Mobben är paj (skönt då är det lungt ett tag), flera lampor hemma har gett upp (lungt och mörkt) samt väckarklockan har fått ett slaganfall (= lungt, mörkt och tyst imorse...). Tur att jag har en aldelens egen väckarklocka vid namn Sixten som saknat sin matte OFANTLIGT under dagarna jag varit borta. Det var han som stod för väckningen ca 4.3o denna torsdagsmorgon - okristligt tidigt, men eftersom jag somnade kl 21 igår kväll så var det ingen större förlust, utan resulterade i en tidig start i arla morgonstund på Kommunal.



Jag har under dagarna två har förmånen att utbilda nyvalda arbetsplatsombud i Västerbotten. Första utbildningen, första gruppen, första gången. Tja, vi var helt enkelt försökskaniner allihopa! Men tillsammans så tycker jag att vi gjorde ett kanonjobb!!!!


Många funderingar, tankar och AHA- uppleverser har vi varit med om, som har öppnat upp för nya frågor och frågeställningar. Sedan har jag fått 2o nya bekantskaper som jag ser fram emot att träffa om ca en månad - längtar redan... Nu skall jag smälta det här och sedan börja förbereda inför nästa dagar!


I Skellefteå har det kommit liiite snö men annars ser schtaaaan ut som vanligt.

Tänk på:
Ansvaret är inte mindre för den som håller tyst...

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar