19 sep. 2012

Onsdagen den 19 september

Inga mera utbildningar denna vecka - vad gör jag som studieorganisatör i min roll då?

Tja som jag tidigare har beskrivit så håller jag som bäst med att jobba med Kommunals studiesystem, i "facksnack" kallat StudS. Förbundet har beslutat att byta system så det gäller att ha genomförda utbildningar i systemet annars finns det risk för att den närvaron försvinner...
Annat som jag sysslar med just nu är att försöka berätta vad vi gör på Kommunals expedition samt sprida den informationen, hjälpa medlemmar som ringer om problem på sitt jobb.

I dagarna går det ut ett brev till Skellefteås förtroendevalda om
  • IKEA resa v. 48
  • Familjedag den 14 oktober
  • Ortsmöten varje onsdag kl 18.3o tillsammans med Folksam
  • Nomineringsmöte den 22 november
Vi hoppas att vi har fyllda bussar och lokaler där vi får känna den fackliga gemenskapen :)

Sedan tycker jag ju det här med "himlanätet" är roligt och tillsammans med Håkan o Gun-Britt håller jag Skellefteåsektionens facebook sida uppdaterad. Kul arbete samt intressant! Vi har ju sedan slutet på februari en sektions-facebook-sida som vi fyller med intressanta inlägg! Det har tagit ett tag men nu börjar vi se resultat på att medlemmar läser den! Det gör ju så vi blir ännu mera triggade att fylla den med matnyttigt!
Jag är inget fan av statistik men det är onekligen spännande att ta del av... Se bara nedan o njut!
Kram å ha en fantastisk dag!

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar